Offer jag?

Jag har inte sett mig som ett våldtäktsoffer, för jag trodde att det var mitt fel och man kunde inte bli våldtagen av sin pojkvän. Jag har inte sett mig som ett offer för misshandel varken psykisk eller fysisk. Kräket ville mig bara väl trodde jag. Jag kanske måste erkänna för mig själv att det är jag, kanske inte kalla mig ett offer. Men erkänna för mig själv att jag har varit med om en hel del skit som man ”inte” ska vara med om. Att jag ska säga till mig själv att det inte är jag som är störd i huvudet utan det är Kräket som har förstört mig. Att jag inte överdriver, utan det är han som har gjort äckliga avtryck i mitt huvud.

 

Jag är en kvinna som har varit med om en ´massa skit, men jag ska aldrig sluta kämpa för att komma tillbaka till mitt underbara jag.

 

Det gör ont att hålla saker innanför hjärtat för länge.

 

”Stjärnan”


Kommentarer
Postat av: Mollan70

Med tiden kanske du får mer distans till allt hemskt som du varit med om. Jag hoppas att du kommer att må bättre en vacker dag.

2008-10-31 @ 22:50:15
URL: http://www.metrobloggen.se/Mollan7
Postat av: L

Du är inte ensam.

2014-08-05 @ 19:33:02
URL: http://mittlivmedangest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0